Udostępnianie informacji publicznej na wniosek

Informacje publiczne będące w posiadaniu Urzędu i niezamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej udostępniane są na wniosek. Wnioskodawca może złożyć wniosek bez korzystania z przygotowanego druku, pod warunkiem że zawiera on niezbędne elementy umożliwiające udzielenie i przekazanie odpowiedzi. Wniosek może być przekazany w dowolnej postaci, np. osobiście, za pomocą poczty tradycyjnej, elektronicznej skrzynki podawczej, poczty elektronicznej lub faksem. W przypadku wniosków przekazywanych pocztą elektroniczną, należy przesyłać je na adres: ug_sidra@zetobi.com.pl Nie jest wymagane opatrywanie takich wniosków podpisem elektronicznym. Odpowiedź na wniosek udzielana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może zostać udostępniona w tym terminie Urząd wysyła do wnioskodawcy pismo z informacją o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację - nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Udostępnienie informacji publicznej następuje w formie czynności materialno-technicznej, zaś odmowa udostępnienia w drodze decyzji administracyjnej. Od decyzji o odmowie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Prezydenta Olsztyna w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. Oprócz odmowy udzielenia informacji publicznej w formie decyzji administracyjnej Urząd Miasta Olsztyna może udzielić odpowiedzi w formie pisma, z wyjaśnieniem że: 1) żądana informacja nie jest informacją publiczną, 2) Urząd Gminy Sidra nie dysponuje żądaną informacją, 3) istnieje odrębny tryb dostępu do informacji.

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Sidra

Wytwarzający/odpowiadający: Urząd Gminy Sidra

Data wytworzenia: 2015-07-01

Wprowadzający: Agnieszka Babicz

Data modyfikacji: 2023-06-01

Opublikował: Agnieszka Babicz

Data publikacji: 2018-03-16