Rejestry i ewidencje

Ewidencje i rejestry

Ewidencje i rejestry

Poszczególne komórki organizacyjne prowadzą ewidencje, rejestry i archiwa, zgodnie ze swoim zakresem rzeczowym, w tym w szczególności:

Stanowisko do spraw obsługi organów gminy

  1. Rejestr uchwał rady gminy

  2. Rejestr przepisów gminnych

  3. Rejestr interpelacji i wniosków radnych

  4. Rejestr uchwał komisji rady

  5. Rejestr skarg i wniosków

  6. Ewidencja działalności gospodarczej

  7. Rejestr zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

Urząd Stanu Cywilnego

  1. Księga urodzeń

  2. Księga małżeństw

  3. Księga zgonów

  4. Ewidencja ludności

    1. Rejestr stałych mieszkańców

    2. Rejestr byłych mieszkańców

    3. Rejestr wyborców

  5. Rejestr wydanych zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa

  6. Archiwum zakładowe

Stanowisko ds. organizacyjnych i kadrowych

  1. Rejestr wydanych upoważnień i pełnomocnictw

  2. Rejestr zarządzeń wójta

Stanowisko ds. budownictwa, gospodarki komunalnej, ochrony środowiska i rolnictwa

  1. Rejestr wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania przestrzennego

  2. Rejestr wydanych decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu powiatowym i gminnych

  3. Rejestr decyzji o ustaleniu warunków zabudowy

  4. Rejestr miejscowych planów zagospodarowania

  5. Rejestr wniosków o sporządzenie lub zmianę miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego

  6. Ewidencja dróg i obiektów mostowych

Referat finansowy

  1. Rejestr podatników

  2. Rejestr zwolnień 5-cio letnich z tytułu nabycia gruntów na powiększenie lub utworzenie gospodarstwa rolnego

  3. Rejestr ulg inwestycyjnych

  4. Rejestr ulg żołnierskich

  5. Rejestr umorzeń zaległości podatkowych

  6. Rejestr odroczeń zaległości podatkowych

  7. Rejestr odroczeń terminów płatności

  8. Rejestr umorzeń odsetek za zwłokę

  9. Rejestr wydanych zaświadczeń uprawniających do otrzymania bonów paliwowych

  10. Rejestr zaświadczeń o nie zaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości

Dane zawarte w prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach mogą być udostępniane na zasadach określonych w przepisach prawa.

Większość rejestrów i ewidencji prowadzona jest w postaci zbiorów danych osobowych i przy udostępnianiu danych w nich zawartych mają zastosowanie przepisy ustawy o ochronie danych osobowych.

Dane udostępnia się osobom i podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Dane osobowe udostępnia się również innym podmiotom i osobom, jeżeli w sposób wiarygodny uzasadnią potrzebę posiadania takich danych, a udostępnienie danych nie naruszy praw i wolności osoby.

Dane udostępnia się na pisemny, umotywowany wniosek chyba, że przepis innej ustawy stanowi inaczej. Wniosek powinien zwierać informacje umożliwiające wyszukanie w zbiorze żądanych danych osobowych oraz wskazywać ich zakres i przeznaczenie.

Dokumenty z zakresu działania Rady udostępnia się obywatelom w pokoju Inspektora ds. obsługi Rady a z zakresu działania Wójt w pokoju kancelarii Wójta w godzinach pracy urzędu. Może to odbywać się wyłącznie w Urzędzie Gminy w asyście pracownika Urzędu Gminy.

Udostępnianie należy do komórki organizacyjnej urzędu, stosowanie do jej zakresu działania.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy w Sidrze

Wytwarzający/odpowiadający: Marta Poźniak

Wprowadzający: Marta Poźniak

Data modyfikacji: 2003-07-15

Opublikował: Marta Poźniak

Data publikacji: 2003-07-15