Tryb
Tryb przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie Gminy Sidra
-
Skargi i wnioski mogą być wnoszone:
1) pisemnie — na adres:
Urząd Gminy Sidra
ul. Rynek 5
16 — 124 Sidra
-
faxem — Nr faxu /85/ 722 09 84
pocztą elektroniczną — sekretariat@gmina-sidra.pl
Urząd Gminy Sidra przyjmuje pocztą elektroniczną w formatach określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych /Dz. U. z 2005 r. Nr 212, poz. 1766/. Należą do nich: txt, rtf (wersja 1.6), pdf (wersja (1.4), doc, Open Document (wersja 1.0).
-
ustnie do protokołu — w pokoju Nr 7 Urzędu Gminy Sidra.
-
Skarga powinna zawierać: imię i nazwisko skarżącego, dokładny adres zamieszkania (miejscowość, kod pocztowy, ulię, numer domu i numer zamieszkania) w miarę dokładny opis sprawy i podpis skarżącego.
-
Skargi i wnioski są rozpatrywane i załatwiane w trybie i na zasadach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego /Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm./, w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków /Dz. U. Nr 5 poz. 46/ oraz w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu gminy Sidra.
O tym czy pismo jest skargą, czy wnioskiem decyduje treść pisma a nie jego forma zewnętrzna.
-
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 277 KPA).
-
Właściwość organów do rozpatrywania skarg określają przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
-
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 241 Kpa).
Wnioski składa się do organów właściwych ze względu na przedmiot wniosku.
-
Organ, który otrzymał skargę lub wniosek, niewłaściwie skierowany obowiązany jest w ciągu 7 dni przekazać właściwemu organowi, z jednoczesnym zawiadomieniem skarżącego lub wnioskodawcy, albo wskazać im właściwy organ.
-
Skargi i wnioski są załatwiane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu 30 dni od daty wpływu do urzędu.
Metryka strony